ابزار افزایش هوش کودکان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
1402/10/10 160 بازدید دانستنیهای کودکان
ابزار افزایش هوش کودکان

افزایش هوش کودکان

داشتن کودکانی خلاق و باهوش خواسته هر والدینی است. اما جدا از بحث هوش ذاتی ، راههای متفاوتی وجود دارد تا بتوانیم به کمک آن هوش فرزندانمان را افزایش دهیم. در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم تا چگونه فرزندانی خلاق داشته باشیم. پس با فروشگاه اینترنتی بنفشه فعال در زمینه فروش انواع کتاب ، لوازم تحریر ، بازی فکری و اسباب بازی همراه باشید. هر یک از انسان ها دارای استعداد و توانایی خاصی می باشد.

چگونه باید استعداد فرزندانمان را کشف و شکوفا کنیم ؟

استعدادهای فرزندان ما یک گنجینه ارزشمند هستند که بهتر است با دقت کشف و توسعه داده شوند.استعدادهای فرزندان یک پتانسیل بزرگ است که با رشد، حمایت و تشویق می‌توان آن‌ها را به بهترین شکل ممکن شکوفا کرد. ارائه فرصت‌های مناسب و ایجاد محیطی حمایت‌کننده می‌تواند در این راه موثر باشد.

یکی از راههای پرورش هوش کودکان استفاده از لوازم تحریر فانتزی مناسب و همچنین اسباب بازی فکری مناسب با سن کودکانمان می باشد. از جمله انواع لوازم التحریر که باعث بروز خلاقیت در فرزندان ما می‌شود می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

رنگ انگشتی

کودکان در سنین پایین علاقه زیادی به استفاده از مداد رنگی ندارند آنها دوست دارند رنگ های مختلف را با چشم خود ببینند و چیزهایی که برای آنها جذاب است را لمس کنند. به همین دلیل رنگ انگشتی می تواند گزینه خوبی برای پرورش ذوق کودکان تا سن ۵ سال باشد. همچنین نکته دیگری که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این مسئله است که کودکان علاقه فراوانی دارند تا وسایل خود را در داخل دهانشان بگذارند. مزیت رنگ انگشتی نسبت به سایر مداد رنگی و مداد شمعی موجود در بازار این است که رنگ انگشتی از مواد خوراکی تشکیل شده و اگر کودکان آن را در دهان خود بگذارند دچار مسمومیت و یا بروز هر نوع مریضی دیگری نخواهند شد.


بیشتر بخوانیم : بازی فکری در دورهمی های خانوادگی

مداد شمعی

قرار دادن مداد شمعی در این لیست به این دلیل است که مدادشمعی دارای بدنه پهن تری نسبت به مدادرنگی معمولی می باشند. این باعث می شود که کودکان بتوانند آن را راحت‌تر در دست بگیرند و البته مداد شمعی به دلیل نوک پهن تری که دارد نیز به کودکان کمک می کند تا بتوانند نقاشی های خود را سریعتر رنگ  نمایند. از انواع مداد شمعی باکیفیت می توانیم به مداد شمعی چیکی چیکی ، مداد شمعی مپد ، مداد شمعی استدلر اشاره کنیم که جدای از بسته بندی زیبا و قیمت مناسب ، دارای مقاومت و رنگ بندی زیبایی نیز می باشند و از برندهای باکیفیت در زمینه تولید لوازم التحریر است.

ودیگر ابزار مانند آبرنگ و خمیر بازی و انواع کتاب های رنگ امیزی و داستان کودکان و انواع بازی فکری و .... میتونید از فروشگاه اینترنتی بنفشه تهیه کنید.

افزایش هوش کودکان یکی از مسائل مهم برای والدین است. برخی از ابزارها و روش‌هایی که می‌تواند به افزایش هوش کودکان کمک کند عبارتند از:

1. بازی‌های آموزشی:

1.1. پازل و بازی‌های مشابه:
بازی‌هایی که به حل مسئله، تفکر منطقی و توجه به جزئیات کمک می‌کنند.
1.2. بازی‌های علمی:
مواد آموزشی و بازی‌هایی که در علوم مختلف مثل شیمی یا فیزیک، تخیل و تجربه‌ی کودک را افزایش می‌دهند.

2. کتاب‌های کودکان:

2.1. داستان‌های آموزشی:
    کتاب‌هایی که همراه با داستان‌های جذاب، مفاهیم آموزشی را به کودکان آشنا می‌کنند.
2.2. کتاب‌های تخصصی:
    کتاب‌هایی که در زمینه‌های مختلف از جمله علم، هنر، و تاریخ برای کودکان نوشته شده‌اند.

3. بازی‌های مغزی:

3.1. انجام بازی‌های فکری:
مثل بازی حافظه، اعداد و حروف و بازی‌هایی که به تقویت حافظه کودک کمک می‌کنند.
3.2. تمرین‌های مرتبط با تفکر استدلالی:
    بازی‌هایی که به کودکان کمک می‌کنند تا استدلال و تفکر منطقی خود را تقویت کنند.

4. استفاده از فناوری:

4.1. نرم‌افزارهای آموزشی:
نرم‌افزارهایی که بازی‌های آموزشی و محتوای تعلیمی برای کودکان ارائه می‌دهند.
4.2. محتوای آموزشی در اینترنت:
محتوای آموزشی متنوعی که می‌تواند از طریق ویدئوها و منابع آموزشی در اینترنت در دسترس باشد.


بیشتر بخوانیم : کتاب کودک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

نتیجه گیری :

استفاده از این ابزارها و روش‌ها به همراه حمایت و تشویق والدین می‌تواند به رشد هوشی بهتر کودکان کمک کند. اما مهم است که این ابزارها با توجه به سن، علاقه و نیازهای خاص هر کودک انتخاب شوند.


بیشتر بخوانیم : ویژگی‌های کتاب داستان خوب برای کودکان

 

 

دیدگاه شما
  • نام و نام خانوادگی :*
  • ایمیل :*
  • نظر :*
لطفا صبر کنید ....
  • فرزانه | 1402/12/13

    عالی و قابل فهم بود