مجتمع فرهنگی هنری بنفشه

معرفی مجموعه کتاب‌های شاهزاده خانم همستر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
1403/03/23 407 بازدید معرفی کتاب
معرفی مجموعه کتاب‌های شاهزاده خانم همستر

مجموعه کتاب‌های شاهزاده خانم همستر

مجموعه کتاب‌های شاهزاده خانم همستر، نوشته‌ی ارسلا ورنون، مجموعه‌ای ۶ جلدی از داستان‌های طنز و سرگرم‌کننده برای کودکان است که توسط نشر پرتقال به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

معرفی شخصیت‌ها:

  • هرییت: شخصیت اصلی داستان، شاهزاده خانم همستر، دختری شجاع، باهوش و شوخ طبع است که برخلاف تصور عموم از شاهزاده خانم‌ها، به دنبال ماجراجویی و سرگرمی است.
  • لیلی: بهترین دوست هرییت، موشی باهوش و کتاب‌خوان است که همیشه یار و یاور هرییت در حل مشکلاتش است.
  • پادشاه و ملکه: پدر و مادر هرییت که با وجود نگرانی‌هایشان، حامی دخترشان در ماجراجویی‌هایش هستند.
  • دیگر شخصیت‌ها: در طول داستان با شخصیت‌های مختلفی مانند جادوگران، اژدهاها، شوالیه‌ها و ... آشنا می‌شویم که هر کدام نقشی در داستان دارند.

محوریت موضوع:

هر جلد از این مجموعه داستانی مجزا دارد که حول محور ماجراجویی‌های هرییت و دوستانش می‌چرخد. در این داستان‌ها، هرییت با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شود که با هوش و ذکاوت خود آن‌ها را حل می‌کند. مجموعه «شاهزاده خانم همستر» به مسائل مهمی مانند شجاعت، دوستی، حل مسئله، خلاقیت و کار تیمی می‌پردازد. هر داستان از این مجموعه به کودکان نشان می‌دهد که چگونه با چالش‌ها و مشکلات روبرو شوند و از آنها درس بگیرند. شخصیت اصلی، هریت، یک الگوی مثبت برای کودکان است که با شجاعت و هوش خود می‌تواند مشکلات را حل کند و به دوستانش کمک کند.

سبک نگارش:

سبک نگارش کتاب‌ها ساده و روان است و برای کودکان 7 الی 12 سال مناسب است. لحن طنز و شوخ طبعانه‌ی نویسنده، داستان را جذاب و خواندنی می‌کند.

نقاط قوت:

  • شخصیت‌های جذاب و دوست‌داشتنی
  • داستان‌های طنز و سرگرم‌کننده
  • آموزنده و پر از نکات اخلاقی
  • مناسب برای تقویت قوه تخیل و خلاقیت کودکان

جوایز:

مجموعه کتاب‌های شاهزاده خانم همستر موفق به دریافت جوایز متعددی از جمله جایزه کتاب کودک و نوجوان Boston Globe و جایزه Children's Choice Book Award شده است.

 


معرفی کتاب شاهزاده خانم همستر 1

حتما "زیبای خفته" رو خوندین؟ این کتاب یه نگاهِ تازه و سنّت‌ شکن به داستان زیبای خفته داره و با یه قصه‌ی بامزه‌ی امروزی، یادمون می‌ده که به هیچ قیمتی نباید تسلیم سرنوشت بشیم. هیچ‌کدوم از ما مجبور نیستیم توی بدبختی‌هایی که از قبل واسه ‌مون چیدن،غرق بشیم. بلکه می‌تونیم باهاشون بجنگیم و راه‌های جدیدی واسه زندگیمون بسازیم. کافیه یه کم خلّاق، شجاع و اهل ریسک باشیم.

"هرییت" برعکس همه شاهزاده خانم‌های لوسِ توی قصه‌ها، یه شاهزاده‌ی شَر و شور و شاد و شنگوله، وقتی هم میفهمه که طلسم شده و قراره در 12 سالگی انگشتش بره زیر چرخِ همستر و به خواب ابدی فرو بره، به جای اینکه ناراحت شه، کلی خوشحال میشه، می‌‌دونی چرا؟ چون این یعنی که تا 12 سالگی شکست ناپذیره و هیچ اتفاقی واسش نمی‌افته. پس هوراااا... پیش به سوی همه‌ی کارهای باحال و هیجان‌انگیز و خطرناکی که دلت می‌خواد اما جشن تولد 12 سالگیش و زمان اجرای طلسم داره نزدیک میشه. بالاخره سرنوشت رو میشه شکست داد یا نه؟


قیمت و خرید کتاب شاهزاده خانم همستر 1


کتاب شاهزاده خانم همستر 2 (جادوگر موش ها)

هرییت همستربون  بعد از ماجراجویی‌هایی که در کتاب اول با مامفری برای باطل کردن نفرین داشت، به قلعه بر‌می‌گردد اما دیگر قدرت شکست‌ناپذیری‌اش را از دست داده است و دیگر نمی‌تواند سراغ کارهای عجیب و غریب برود. هرییت دوست نداشت کارهای معمولی مثل بقیه حیوان‌ها انجام بدهد اما افسوس که نیروی شکست‌ناپذیری‌اش را از دست داده بود.

اما هرییت طاقت نمی‌آورد و با مامفری از قلعه بیرون می رود.  آن‌ها با یک پیر پری مواجه می شوند. پیرپری داستان 12 شاهزاده‌ی جادو شده را برایشان تعریف می کند. شاهزاده‌هایی که مجبورند هر شب تا صبح دیوانه‌وار برقصند. این جادو را تا به حال هیچ‌کس نتوانسته باطل کند.

کتاب شاهزاده خانم همستر 2 داستانی خنده دار و ماجراجویانه برای کودکان و نوجوانان 8 تا 12 سال مناسب است. دوست داران رمان های فانتزی و پرحجم از خواندن این کتاب باحال همراه با تصاویر متعدد خسته نمی‌شوند. در این مطلب از سایت بنفشه با ویژگی ها و موضوع رمان شاهزاده خانم همستر  بیشتر آشنا می شویم.


قیمت و خرید کتاب شاهزاده خانم همستر 2 (جادوگر موش ها)


کتاب شاهزاده خانم همستر 3 (راپونزل)

شاهزاده هریِت به قلعه­ی پدر و مادرش آمده اما به همین زودی پشیمان شده است. او دوست ندارد توی خانه بنشیند. وقتی پدر و مادر یک شاهزاده مدام بهش بگویند باید مثل شاهزاده‌ها رفتار کند، چطوری می‌تواند خوش بگذراند؟ از این مهم­تر، وقتی دوستش شاهزاده ویلبِر به کمک نیاز دارد تا تخم مارش (هیدرا) که گمشده را پیدا کند، چطور   می­تواند دست روی دست بگذارد و توی خانه بماند؟ برای همین هریت با خوشحالی جست‌وجو را آغاز می‌کند. رد پای دزد آن‌ها را به سمت یک جادوگر شرور می‌کشاند که موش کوری به اسم راپونزل را توی برج اسیر کرده است. موش کوری که دُمش یک دم معمولی نیست. اگرچه هریت آمده تا تخم را با خودش ببرد، اما نمی‌تواند راپونزل را همان‌جا رها کند. او و ویلبِر نقشه‌ای می‌کشند تا تخم را بدزدند و راپونزل را نجات دهند.


قیمت و خرید کتاب شاهزاده خانم همستر 3 (راپونزل)


کتاب شاهزاده خانم همستر 4 (جادوی لوبیا)

باز هم هریت، شاهزاده خانم همستر، با ماجراجویی دیگری آمده. چهارمین جلد این مجموعه برگرفته از داستان مشهور جک و لوبیای سحرآمیز است. روزی وقتی هریت به ساقه‌ی خیلی بزرگ لوبیایی می‌رسد که تا آسمان قد کشیده‌، از آن بالا می‌رود و دزدکی وارد قلعه‌ای می‌شود که مال یک غول‌خرگوش است. آیا موفق خواهد شد که زندانیان این قلعه را نجات دهد؟

خواندن این جلد از کتاب شاهزاده خانم همستر را به شما دختران گل سرزمین پیشنهاد میکنیم.

 


قیمت و خرید  کتاب شاهزاده خانم همستر 4 (جادوی لوبیا)


کتاب شاهزاده خانم همستر 5 (همسترلا)کتاب شاهزاده خانم همستر 5

هرییت همستربون با اینکه یک شاهزاده خانم است اما هیچ علاقه‌ای به انجام کارهای معمولی ندارد. او مثل بقیه‌ی شاهزاده‌ها نیست و از پوشیدن لباس‌های پر زرق و برق و مهمانی‌های مجلل خوشش نمی‌آید. روزی مهمانی باشکوهی برگزار می‌شود و هرییت مجبور می‌شود در آن شرکت کند. در آن مهمانی او با غریبه‌ای به نام همسترلا آشنا می‌شود.ساحره‌ای بدجنس همسترلا را جادو کرده تا با کسی که دوست ندارد ازدواج کند. هرییت تصمیم می‌گیرد تا برای از بین بردن طلسم به همسترلا کمک کند، بنابراین دست به کار می‌شود. ساحره که به نقشه‌ی همسترلا پی برده است، تلاش می‌کند تا با جادو کاری کند که هرییت موفق نشود...

کتاب شاهزاده خانم همستر داستانی خنده دار و ماجراجویانه برای کودکان و نوجوانان 8 تا 12 سال مناسب است. دوست داران رمان های فانتزی و پرحجم از خواندن این کتاب باحال همراه با تصاویر متعدد خسته نمی‌شوند.


قیمت و خرید  کتاب شاهزاده خانم همستر 5 (همسترلا)


جمع‌بندی:

مجموعه کتاب‌های شاهزاده خانم همستر، مجموعه‌ای سرگرم‌کننده و آموزنده است که می‌تواند لحظات شاد و پرهیجانی را برای کودکان رقم بزند. اگر به دنبال کتابی هستید که فرزندتان را با دنیای داستان و تخیل آشنا کند، این مجموعه را به شما پیشنهاد می‌کنم.

امیدوارم این توضیحات برایتان مفید بوده باشد!

دیدگاه شما
  • نام و نام خانوادگی :*
  • ایمیل :*
  • نظر :*
لطفا صبر کنید ....